fredag 17. juli 2009

Jeg

(Tre forsøk på å beskrive seg selv i skrift)

1) Jeg er to blå øyne, det ene litt mer lukket enn det andre, arr på haka, lang nakke, markante ryggtapper, litt ikke-eksisterende sideflesk, en dårlig venstreskulder og en høyrefot som knekker etter for harde tramp i bakken da jeg trente helomvendinger i militæret.

2) Jeg er tidvis taus, full av gode intensjoner, i overkant sentimental, nervøs når det gjelder, tankefull til det renner over, mer bekymringsfull enn det kan se ut som, hjelpsom og raus, en sjelden gang en sofistikert bohem, latterlig kilen og et stort smil.

3) Jeg er en av dem som ga opp etter tre kapitler av Ulysses, som misliker samleplater, som synes Jan van Huysums Blomsterstykke er storveis, som blir glad av å få postkort, som kan bruke en halvtime på å skrive to setninger, som rer opp senga hver dag, som får gode ideer av å pusse tenner, som stadig prøver å bli et bedre menneske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar