onsdag 1. juli 2009

Midtveisvurdering

Når vi nå er halvveis i året, tenkte jeg å gi en statusoppdatering på hvordan jeg ligger an med nyttårsforsettene mine.

(1) La potetene koke lenge nok

- Jeg er nok fortsatt litt utålmodig når jeg lager mat, så pastaen blir fort i overkant al dente. Men potetene kommer seg.

(2) Ta en tur langs Vestlandet til sommeren

- Vel. Nå fikk jeg meg sommerjobb hele ferien, så det blir forskjøvet til neste sommer. Sånn kan det gå.

(3) Få hengt opp Paris-plakaten min

- Jada. Den er oppe. Littegrann skjev, men det får den tåle.

(4) Skrive en novelle eller to

- Jepp. To er nokså ferdig, og jeg er godt i gang med to nye. Det fløt bra en periode før eksamenstiden, så da satser jeg på å plukke opp tråden igjen til høsten.

(5) Se «Klassen» (Entre les murs)

- Sjekk. Nokså glissen kinosal, og jeg vet ikke om jeg er så veldig begeistret, men jeg har i det minste sett den.

(6) Spille mye Scrabble

- Her har jeg nok forsømt meg. Hvis noen har lyst, innber jeg til Scrabble med valgfri målform når det skulle være. Bare å si ifra.

(7) Kjøpe nye sko

- Jeg har faktisk kjøpt to par. Det må nesten være årsbeste.

------------------------

Alt i alt konkluderer vi med over middels grad av måloppnåelse. MEN: Hvis bra er godt, er kun bedre godt nok. Derfor har jeg også kommet opp med noen nye mål, delvis basert på erfaringer jeg har gjort meg det siste halve året.

(1) Få satt opp leselampe over senga
(2) Sjekke om jeg fortsatt kan å sykle
(3) Huske å spise, ta på nok klær (og huske min fars bursdag) når jeg er forelsket.
(4) Dele brødet i to før jeg putter det i fryseren
(5) Bruke opp pengene fra sommerjobben

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar