onsdag 2. desember 2009

På den første dagen i desember

... ligger det en rand av sol langs åskammen over Oslo når en flittig student drar til Blindern.
... er det rim som glitrer på rekkverket.
... har noen på lesesalen en lei hikke.
... har en annen tatt med seg en fersk kanelbolle,
og duften sprer seg uten omtanke.
... er det kaldt uten ullundertøy.
... går jeg trapper for å få varmen i beina.
... skriver jeg under kontrakten på en ny jobb.
... er det såvidt Erik og jeg finner plass til å spise lønsjen vår.
... går en gammel dame uten sokker i skoene.
... har de fått en ny kaffemaskin på jobben.
... blir enkle ting vanskelige.
... er du fin selv om du ser en annen vei.
... skrangler det i en tom matboks med gaffel i når jeg går hjem.
... ser jeg en av Oslos beste indieartister på banen.
... kryper jeg sammen i fosterstilling under dyna.

På den andre dagen i desember skriver jeg det ned.

2 kommentarer:

  1. Blir innholdsrikt når man tenker over det. Nesten så du kan ta deg fri resten av desember.

    -e

    SvarSlett
  2. Hadde det bare vært så vel. Vi får holde ut en uke til.

    SvarSlett