torsdag 18. juni 2009

Topp ti svenske ord

I dag har jeg fått litt ekstern hjelp her på bloggen. Det har seg nemlig slik at Morten (en av mine venner fra det pent kledde vestkantbandet CADA) nå har blitt temmelig hekta på alt som er svensk. Da følte jeg at det var på sin plass (ja, både rett & rimelig) at han fikk stå for en andel av dagens liste (med litt hjelp fra svenskene i Deloitte). Utvalget består av:

gumman = kjerringa
snopp = penis (vardagligt)
bajsa = bæsje
julklapp = julegave
glad påsk = god påske
hångla = leka sexuellt utan att ha samlag

Jeg vil gjerne spe på med mine topp fire:

1. snåljåp = gjerrigknark
2. basfiol = kontrabass
3. smilfink = spyttslikker
4. förmåga = evne

Og det er selvsagt interesse for andres personlige favoritter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar