torsdag 19. mars 2009

Vår

Det var sannelig på tide. Sola rett inn & jeg kaster meg trenet på
3-er’n inn til byen, flanerer langs Bogstadveien med bassen på skuldra, for våren er birth of the cool i den brune kordfløyelsjakka som faren min brukte da han var russ i ’78 & pilotbrillene han kjøpte for en formue på 80-tallet & jeg skylder ham for dette, tenker jeg, idet jeg går over på blinkende grønn mann med Beatles på t-skjorta, for nå er det vår & våren er birth of the cool & tiden for nye sjanser med vind i håret.

Og det er Erik som har tatt bildet til mitt nye banner, så all ære til ham. Nå som våren er på trappa, var det på tide med en liten oppussing her.

2 kommentarer:

  1. Våren er så definitivt utenfor døra, og det er intet annet enn herlig!
    Herlig er også et passende ord for ditt nye bannerbilde- heder og ære til fotografen er virkelig på sin plass.

    Når det gjelder vår felles venn NRG, må jeg innrømme at jeg foreløpig ikke har tatt skrittet og investert i ett eget eksemplar. Hvilket leder meg inn på ett aldri så lite snyltespørsmål: Du er ikke tilfeldigvis keen på å etablere en midlertidig utlånsordning (Alle UiO´s eksemplarer er utlånt, så for tiden må jeg nøye meg med ikke-til-utlån-bøkene. Dette er selvfølgelig praktisk for dem som bor på lesesalen, men en smule upraktisk for dem som drister seg til å ta fram grammatikk-oppgaver hjemme i egen stue)?
    Da boka er både dyr og blytung, skjønner jeg godt hvis du helst vil slippe, men jeg tenkte det var verdt en forsøk:)

    Ha en behagelig helg!

    SvarSlett
  2. Det kan vi ordne, vet du. Bare fint hvis den kommer til litt mer nytte enn den gjør nå. Jeg sniker den ned i baklomma og tar den med på onsdag.

    God helg til deg også.

    SvarSlett